.

Website

Bereikt je website jouw doel(groep)?

Er zijn veel verhalen over websites. Duur om te maken of juist goedkoop gratis zelf te ontwerpen (de bezoeker krijgt snel een indruk over de kwaliteit die je wilt uitstralen). Trucjes om hoog in Google te komen (met het risico dat Google je niet meer laat vinden). En je móét een mobiele- of responsive website hebben anders loop je achter. En als laatste; Als de website eenmaal staat, komen de bezoekers vanzelf.

Een aantal zaken die van belang zijn.

  • Je website is de 24/7 etalage van je organisatie. De bezoeker beleeft jouw organisatie, ziet jouw product of dienstverlening en koopt direct in jouw eventuele webshop.
  • Bezoeker staat centraal in een plan van aanpak. Dat begint met antwoorden op de volgende vragen.
  • Hoe komt de bezoeker op je website? Door een zoekmachine of crossmedia?
  • Wat zoekt de bezoeker, wat wil die vinden of bereiken?
  • Wat voor sfeer moet je daarvoor uitstralen en welke informatie stel je beschikbaar?
  • Wat doet de concurrentie? Wat is op hun website belangrijk, welke keuzes hebben zij gemaakt en waar kan jouw organisatie zich op de website mee onderscheiden?
  • Wat wil je achter de schermen voor informatie uit de website halen? Bezoekersanalyse, adressenbestand, verkoop?
  • Hoeveel tijd heb je voor wekelijks onderhoud om de inhoud te veranderen qua nieuws? (want stilstand is niet aantrekkelijk voor de bezoeker!)
  • Hoe moet de basis van de website er uit zien? Een homepage, indelingen van achterliggende pagina's, een contactformulier?
  • Welke boodschap versterkende tools, zoals een video op Youtube of diashow worden er gebruikt om de bezoeker te triggeren?
  • Hoe makkelijk is de CMS te gebruiken als je informatie wilt veranderen?
  • Belangrijke vragen door de huidige verschillen in laptops, pc’s, tablets en smartphones qua toegankelijkheid van je website:
  • Hebben bezoekers behoefte aan een mobiele website, een responsive website of een (web)app?
  • Welke boodschap versterkende tools, zoals een slideshow of Youtubefilmpje worden er gebruikt om de bezoeker te triggeren?
  • Beeldmateriaal laten maken door een professionele fotograaf, of uit stockmateriaal kopen.
  • Teksten laten schrijven door een ervaren tekstschrijver.
  • Vindbaarheid en meetbaarheid vergroten door SEO toe te passen.
  • Crossmedia inzetten waardoor je website vindbaar wordt voor relaties en klanten.

The Online Factory ontzorgt je met al deze belangrijke stappen. Ons doel is om een website te maken die past bij en in jouw organisatie en vooral een toevoeging en een verlengstuk is van jouw dagelijkse marketing- en communicatieactiviteiten.

Ben je geïnteresseerd in dit onderwerp?
Neem dan direct contact op met Henk Oosterhuis of bel hem direct 070 - 40 40 408

Onze referenties