.

Social Media

Keuze mogelijkheden

In de huidige tijd is het haast ondenkbaar dat je als organisatie niet zichtbaar bent op een van de vele sociale netwerken. Ieder platform heeft zijn voordelen en nadelen en past niet altijd bij je bedrijf. Hieronder hebben wij uiteengezet wat het verschil is tussen de verschillende netwerken.

FACEBOOK - Past bij elk soort onderneming.  Ruimte voor foto’s om je verhaal te onderstrepen en commerciële prikkels in verhaalvorm naar je volgers sturen. Je moet Likes scoren onder je doelgroep om bereik te krijgen. Miljoenen gebruikers in Nederland, vooral onder de volgende generatie klanten! Voorbeeld: Het biermerk wat ik altijd drink heeft nu een mooie actie waarin je kans maakt op een rondleiding in hun brouwerij

TWITTER - Als onderneming vertel je op willekeurig welk moment waar je mee bezig bent.  Daarnaast wordt het veel gebruikt om live met heel veel mensen tegelijkertijd je mening te delen. Noem het maar e-mail met een groot bereik. Voorbeeld: ik zit nu toch een lekker biertje te drinken #merk #locatie

FOURSQUARE - Laat zien waar je bent. Deze meldingen op het netwerk leveren je als klant vaak voordelen op. Te koppelen met Facebook waarin je ook kan aangeven bij wie je op dat moment bent. Voorbeeld: ik drink hier mijn biertje, goede service trouwens

GOOGLE + - Een variant op Facebook. Het delen van vrienden en zaken die je op dat moment bezighouden. Heeft connecties met de zoekmachine van Google, dus ook je ranking als je het integreert.
Voorbeeld: ik hang wat rond met een biertje, ben je ook in de buurt?

PINTEREST - Een online prikbord. Hier verzamel je mooie foto’s en onderwerpen van websites van diverse onderwerpen. Kijk maar eens op Pinterest en je zal verbaasd zijn van de schitterende beelden die erop staan. Een erg goede plek om visueel ideeën op te doen en uit te wisselen. Voorbeeld: kijk, mooie foto's van verschillende soorten bier in de hele wereld

INSTAGRAM - Een leuke manier van fotograferen en delen. Met de vele bijzondere filters geef je met Instagram je beeld nog meer sfeer. En die kan je dan weer delen op je eigen account waarmee je gebeurtenissen of bijzonderheden in een onderneming door je klanten kunt laten beleven. Voorbeeld: kijk, ik heb een mooie sfeer foto van onze bierproeverij gemaakt

YOUTUBE - Als een beeld meer zegt dan 1000 woorden, dan is een video daar nog eens een veelvoud van. Op YouTube zet je al je video’s neer om ze te delen en te koppelen in je website, facebook. Deze info wordt ook weer meegenomen in de zoekresultaten van Google. Een variant is Vimeo. Voorbeeld: Hoe wordt bier eigenlijk gemaakt?

BLOGGER - Je vertelt op een eigen pagina wat je vindt of wat je bezighoudt. Een blog is de manier om je schrijftalenten te ontwikkelen. Je schrijft op regelmatige basis interessante artikelen. Schrijf je goed, dan word je gelezen.
Voorbeeld: ik schrijf over honderden soorten door mij geproefd bier, elke week behandel ik er twee 

LINKEDIN - Je zegt wat je persoonlijke specialisme is. Een CV met al je werkervaringen en vooral wie je kent in het bedrijfsleven. Erg handig om de verbinding te vinden in je zakelijke netwerk.Voorbeeld: ik werk bij een drankenhandel

Als deze mogelijkheden hebben als doel dat je onderneming als specialist, als kenner gezien gaat worden en in de aandacht blijft.


The Online Factory adviseert je in welk social media platform je uitingen het beste passen.

Ook een tof social media advies nodig?
Neem direct contact op via 070 - 40 40 40 8

 

Onze referenties